POLITYKA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem Państwa danych osobowych jest radca prawny Paula I. Janus, prowadząca działalność
gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Paula I. Janus w Kielcach, pod adresem: ul. Paderewskiego
24, 25-004 Kielce.
Przetwarzam Państwa dane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zawarte w formularzu
kontaktowym (podstawa przetwarzania danych to realizacja prawnie uzasadnionych interesów administratora
w postaci komunikacji z użytkownikami strony). Państwa dane będą przetwarzane nie dłużej, niż jest to konieczne
do udzielenia Państwu odpowiedzi, zaś po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia
ewentualnych roszczeń. Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby
odpowiedzieć na Państwa pytanie.
Mają Państwo prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub
ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do
przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Szczegółowe informacje: Polityka Ochrony Danych Osobowych

POLITYKA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH W KANCELARII RADCY PRAWNEGO PAULA I. JANUS
Celem niniejszej Polityki Ochrony Danych Osobowych jest wyjaśnienie zasad, na jakich przetwarzane
są Państwa dane osobowe oraz omówienie Państwa podstawowych praw związanych z
przetwarzaniem przez Kancelarię Radcy Prawnego Państwa danych osobowych.
1. Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest radca prawny Paula I. Janus, prowadząca
działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Paula I. Janus w Kielcach („Kancelaria
Radcy Prawnego”), zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
(CEIDG) pod adresem: ul. Paderewskiego 24, 25-004 Kielce.

Dane osobowe zbierane przez Kancelarię Radcy Prawnego przetwarzane są na zasadach określonych
w przepisach o ochronie danych osobowych, w tym w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanym dalej „RODO” oraz w
polskich przepisach wydanych w związku z RODO, w tym ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie
danych osobowych.

Kancelaria Radcy Prawnego zachowuje dane osobowe w poufności i zabezpiecza je przed
niepowołanym dostępem osób trzecich na zasadach określonych w wyżej wskazanych aktach
prawnych.
2. Dane kontaktowe Kancelarii Radcy Prawnego
W razie jakichkolwiek pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych, prosimy o kontakt z
Kancelarią Radcy Prawnego, za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail: paula@janus-
kancelaria.pl) lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres Kancelarii Radcy Prawnego.
3. Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Informujemy, że zbierane przez Kancelarię Radcy Prawnego dane osobowe są przetwarzane w
następujących celach:

1) w przypadku, w którym zamierzają Państwo zawrzeć umowę na świadczenie usług pomocy
prawnej z Kancelarią Radcy Prawnego lub zawarta została już taka umowa z Kancelarią Radcy
Prawnego - Państwa dane osobowe będą przetwarzane odpowiednio w celu podjęcia czynności
niezbędnych do zawarcia Umowy (np. przedstawienia oferty, przesłania powiązanej korespondencji)
lub w celu jej wykonania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,
2) w przypadku, w którym kontaktują się Państwo z Kancelarią Radcy Prawnego za pośrednictwem
formularza kontaktowego znajdującego się na stronie internetowej Kancelarii Radcy Prawnego, e-
mailem lub pocztą tradycyjną w sprawie niezwiązanej z zawartą z Kancelarią Radcy Prawnego umową
o świadczenie usług pomocy prawnej – Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu
komunikacji oraz odpowiedniego załatwienia sprawy, której dotyczy korespondencja (podstawa
prawna przetwarzania danych to realizacja prawnie uzasadnionych interesów Kancelarii Radcy
Prawnego w postaci prowadzenia korespondencji kierowanej do niej w związku z jej działalnością
gospodarczą: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO),
3) w przypadku, w którym kontaktujecie się Państwo z Kancelarią Radcy Prawnego telefonicznie, w
sprawie niezwiązanej z zawartą z Kancelarią Radcy Prawnego umową o świadczenie usług pomocy
prawnej – Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu załatwienia sprawy, której dotyczy
kontakt (podstawa prawna przetwarzania danych to prawnie uzasadniony interes Kancelarii Radcy
Prawnego w postaci konieczności załatwienia zgłoszonej sprawy związanej z prowadzoną
działalnością gospodarczą: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO),
4) inne przypadki przetwarzania Państwa danych osobowych.
Ponadto, Państwa dane osobowe są przetwarzane przez Kancelarię Radcy Prawnego:
1) w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Kancelarię Radcy
Prawnego lub przez stronę trzecią, tj.: w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami związanymi
z zawartą umową - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO),
2) w celu wypełnienia przez Kancelarię Radcy Prawnego obowiązków prawnych np. wystawianie
faktur, przechowywanie dokumentacji księgowej, itp. - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
4. Okres przechowywania danych osobowych
Państwa dane będą przechowywane przez okres zależny od celu przetwarzania i przechowywania
tych danych i trwa nie dłużej niż:
1) przez okres niezbędny do skontaktowania się z Państwem i prowadzenia korespondencji,
2) przez okres niezbędny do zapewnienia ochrony prawnej, w szczególności do czasu upływu
terminów przedawnienia roszczeń związanych z umową ,
3) przez okres niezbędny do wywiązania się z obowiązków prawnych nałożonych na Kancelarię Radcy
Prawnego,
4) do czasu wykonania i rozliczenia Umowy, jeżeli zawarli Państwo umowę z Kancelarią Radcy
Prawnego.
5. Odbiorcy danych
Państwa dane osobowe nie są udostępniane podmiotom trzecim, chyba że jest to niezbędne w
ramach działalności Kancelarii Radcy Prawnego. Odbiorcami Państwa danych osobowych w takim
przypadku są:

1) podmioty prowadzące działalność pocztową lub usługi kurierskie;
2) podmioty świadczące na rzecz Kancelarii Radcy Prawnego usługi hostingu i serwisu strony
internetowej, poczty elektronicznej i innych elektronicznych środków komunikacji, a także systemów
informatycznych - takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Kancelarią Radcy
Prawnego i tylko zgodnie z jej poleceniami;
3) organy, którym Kancelaria Radcy Prawnego będzie zobowiązana przekazać Państwa dane osobowe
na mocy powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
4) podmioty współpracujące z Kancelarią Radcy Prawnego, w szczególności biura rachunkowe,
księgowi, adwokaci i radcowie prawni (oraz aplikanci do tych zawodów), doradcy podatkowi,
notariusze, tłumacze przysięgli.
Jednakże, w każdym przypadku podmioty te będą zobowiązane do zachowania poufności Państwa
danych osobowych oraz do ich przetwarzania zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych
osobowych oraz odpowiednimi instrukcjami Kancelarii Radcy Prawnego.
Dane osobowe nie są przekazywane do krajów znajdujących się poza Unią Europejską. W razie
przekazania danych osobowych do państw trzecich znajdujących się poza Unią Europejską Kancelaria
Radcy Prawnego zastosuje odpowiednie instrumenty mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa
Państwa danych osobowych.
6. Państwa prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
W związku z przetwarzaniem przez Kancelarię Radcy Prawnego Państwa danych osobowych,
przysługują Państwu następujące prawa:
- prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych,
- prawo żądania sprostowania danych osobowych,
- prawo żądania usunięcia Państwa danych osobowych lub ograniczenia ich przetwarzania,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych
Osobowych.
7. Brak profilowania
Państwa dane osobowe nie podlegają profilowaniu i w oparciu o te dane nie są podejmowane
decyzje, w sposób zautomatyzowany.
8. Informacja o dobrowolności podania danych osobowych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, przy czym warunkuje to:
- możliwość nawiązania z Państwem kontaktu lub
- należytego wykonania przez Kancelarię Radcy Prawnego umowy zawartej z Państwem lub
podmiotem, w którego strukturach są Państwo zatrudnieni) lub
- w przypadku użytkowania strony internetowej, prawidłowe wyświetlanie Państwu zawartości strony
internetowej.
9. Zmiany Polityki Ochrony Danych Osobowych

Wszelkie zmiany wprowadzane przez Kancelarię Radcy Prawnego do Polityki Ochrony Danych
Osobowych zostaną opublikowane na stronie internetowej Kancelarii Radcy Prawnego i będą
obowiązywać wyłącznie na przyszłość.